אז קנינו את אופני האיזון החשמליים הראשונות שלנו – היכן רוכבים בבטחה ?

ראשית, נדגיש את החשיבות שבבטיחות שברכיבה. לפני שנפרט בפניכם היכן תוכלו לבלות שעות של כיף וזמן של גיבוש עם ילדכם. נציין, כי עליכם לוודא שהרכיבה מבוצעת כאשר היא מותאמת לרמת הרכיבה של ילדכם. בנוסף, לוודא כי הרכיבה מתבצעת בסביבה סטרילית ככל הניתן ללא אדם, רכבים ו/או מכשולים לא רצויים. וחשוב לא פחות להקפיד על לבוש מיגון מלא ומתאים למידות של ילדכם.

ישנם המון אזורים בארץ שבהם נוכל לרכב בבטחה, ובמאמר זה ננסה לפרט לכם על כל איזור בכדי שתוכלו להפיק את המירב מהמוצר שרכשתם.

אז מהם השטחים והאזורים בהם נוכל לבלות עם ילדנו ? נרחיב על כל אחד בהמשך

  1. משטחי דשא / עפר
  2. מסלולי אופניים ייעודיים
  3. פארקי אופניים ייעודיים
  4. מסלול פאמפטראק
  5. מסלולים מקצועיים

משטחי דשא / עפר

מעצם היותם רכים יותר ממשטחי אספלט ובטון – משטחי דשא / עפר מאוד מומלצים ללמידה ראשונית ועד להשגת שליטה באופני האיזון החשמליים, מטבע הדברים משטחי דשא / עפר יהיו הרבה יותר רכים ופחות אלימים לנפילות ולכן אנו ממליצים בהתחלה לבצע את הלימוד הראשוני עם ילדכם במשטחים אלו. בנוסף, רמת החיכוך במשטחים אלו גבוהה יותר ולכן לילדכם יהיה יותר קל לשלוט על המהירות עד ללמידה מלאה של תגובת המצערת.

הערה: לעיתים במשטחי דשא / עפר ישנם קוצים אשר יגרמו לתקרים בגלגלי אופני האיזון ולכן מומלץ להצטייד בכלים לתיקון תקרים ככל ויהיו. בנוסף, ניתן למלא מבעוד מועד חומר יעודי למניעת תקרים על מנת לצמצם את כמות התקרים. רצוי גם לוודא בכל משטח לפני את כמות הקוצים ובמידת הצורך לעבור למשטחים סטרליים יותר.

שבילים ומסלולי אופניים יעודיים

בכל הארץ פרוסים מסלולים ושבילי אופניים המיועדים לרכיבה בטוחה, תוכלו לבחור כל מסלול שנראה לכם כבטוח לרכיבה וללוות את ילדכם בו. חשוב להדגיש כי רכיבה במסלולים אלו מומלצת רק לאחר שילדכם השיג רמת שליטה אבסולוטית במכלולים השונים של אופני האיזון.

פארקי אופניים יעודיים

פארק אופניים מוגדר כאיזור מגודר שכולל אלמנטים שונים המאתגרים את רמת הרכיבה של ילדכם. גם כאן חשוב להדגיש כי רכיבה במסלולים אלו מומלצת רק לאחר שילדכם השיג רמת שליטה אבסולוטית במכלולים השונים של אופני האיזון. בנוסף יש לשים דגש על רכיבה שאינה בשעות העומס על מנת לוודא שילדכם יכול לרכב בבטחה ללא אנשים אחרים בסביבתו. אנו ממליצים בעת הגעה לפארק אופניים ראשית לסייר בו ולהכיר אותו ואת האלמנטים שבו. מייד לאחר מכן תקדישו זמן להסברים לילד והצבת גבולות באיזה אלמנטים אתם מאפשרים לו לרכב ובאיזה לא.

מסלולי פאמפטראק

מהו פאמפטראק ? פאמפטראק הינו מסלול טבעתי קצר הכולל רולרלים (תלוליות) וברמים (סיבובים מוגבהים) בו רוכבים בשילוב תנועות גוף מתוזמנות תוך שימור אינרציית של הרוכב. מסלולי הפאמפטרק נבנים על שטחים של 500 עד 3000 מ"ר. גם כאן חשוב להדגיש כי רכיבה במסלולים אלו מומלצת רק לאחר שילדכם השיג רמת שליטה אבסולוטית במכלולים השונים של אופני האיזון. בנוסף יש לשים דגש על רכיבה שאינה בשעות העומס על מנת לוודא שילדכם יכול לרכב בבטחה ללא אנשים אחרים בסביבתו. אנו ממליצים בעת הגעה למסלול פאמפטראק ראשית לסייר בו ולהכיר אותו ואת האלמנטים שבו. מייד לאחר מכן תקדישו זמן להסברים לילד והצבת גבולות באיזה אזורים של המסלול אתם מאפשרים לו לרכב ובאיזה לא. שימו לב שיש המון סוגי מסלולי פאמפטראק ולא כולם מתאימים לילדים, יש לוודא שהמסלול שבחרתם לילדכם לרכיבה הינו מסלול מותאם לילדים "מסלול פאמפטראק לילדים" שהינו קטן משמעותית ומתוכנן בהתאמה לילדים בגילאים הנמוכים. מסלול לימודי ובטוח אשר בו ניתן לרכוב במהירויות נמוכות יחסית.

שאר סוגי מסלולי הפאמפטראק שאנו ממליצים להימנע מהם:

פאמפטראק סטנדרטי – בדרך כלל מסלול באורך כולל של כ-110 מטר

פאמפטראק מיני – מסלולים בשטח של כ300 עד 500 מ"ר

לשימושכם הלן רשימת חלקית של המסלולים שנכון להיום יש בהם מסלולים מותאמים לילדים בגילאים הנמוכים:

פאמפטראק כפר שמריהו, פאמפטראק חדרה, פאמפטראק כפר יונה, פאמפטראק פתח תקווה, פאמפטראק נתניה, פאמפטראק קיסריה, פאמפטראק בת הדר, פאמפטראק אשקלון, פאמפטראק קדומים, פאמפטראק כפר סבא, פאמפטראק קריית מלאכי, פאמפטראק חיפה, פאמפטראק יבנה, פאמפטראק ראשון לציון, פאמפטראק אשדוד, פאמפטראק גן יבנה, פאמפטראק להבים, פאמפטראק עכו.

מפת המסלולים והתאמתם לילדים משתנים כל הזמן לכן אנו ממליצים תמיד בהגעתכם לפארק מסוים לבחון את התאמתו לילדכם. כמובן, קיימים מסלולים נוספים בארץ וכל הזמן מקימים מסלולים חדשים, תוכלו להתעדכן בקבוצת הואטסאפ שלנו עם הורים אחרים ואף לתאם רכיבות משותפות.

לכל הפארקים תוכלו להגיע בקלות באמצעות שימוש באפליקציית וייז הקלדת שם הפארק ואתם שם.

מסלולים מקצועיים

ישנם בארץ מסלולים רבים, שמוגדרים מסלולים מקצועיים לילדים. רוב המסלולים הם בתשלום וניתן לברר מול בעל המסלול את תנאי הרכיבה וגובה התשלום מבעוד מועד. גם כאן חשוב להדגיש כי רכיבה במסלולים אלו מומלצת רק לאחר שילדכם השיג רמת שליטה אבסולוטית במכלולים השונים של אופני האיזון. בנוסף יש לשים דגש על רכיבה שאינה בשעות העומס על מנת לוודא שילדכם יכול לרכב בבטחה ללא אנשים אחרים בסביבתו.

אנחנו מקווים שעשינו לכם מעט סדר לגבי האזורים שבהם תוכלו לבלות זמן איכות עם ילדכם בחיק המשפחה.
אנו ממליצים בחום להתחבר לקבוצת הוואטסאפ שלנו על מנת שתוכלו לקבל המלצות נוספות בעתיד לגבי שטחי רכיבה ולטובת תיאום רכיבות משותפות עם שאר לקוחות המותג !
לכניסה לקבוצת הווטסאפ שלנו, לחצו כאן

בברכת רכיבה בטוחה וכיפית.