איך לבחור אופני איזון

אם הבנתם שהדרך היעילה ביותר ללמד את הילדים לרכב על אופניים היא באמצעות אופני איזון, נשאלת השאלה איך לבחור אופני איזון לילדים. חשוב להבין שאופני איזון הם הרבה יותר מאופניים בלי פדלים, הושקעה בהם מחשבה רבה על מנת להפוך אותם לכלי יעיל ללימוד מיומנויות הרכיבה וליצירת החיבור הראשוני בין הילד לבין כלי רכב דו גלגלי.

השאלה הראשונה שתרצו לשאול את עצמכם היא האם תרצו אופני איזון חשמליות, או אופני איזון בהם הילדים דוחפים את האופניים עם הרגליים. שניהם יכולים להשיג את המטרה, אך דחיפה באמצעות הרגלים היא מסורבלת יותר ועשויה לגרום להנאה וגם להקשות על הילד להיות מרוכז בשמירה על איזון. לכן אופני איזון חשמליים יכולים להיות יותר פרקטיים ומתאימים לצורך לימוד. כמו כן במידה והילדים אינם מגלים התלהבות גדולה, אופנוע איזון חשמלי יכול להיות יותר אטרקטיבי מבחינתם.

שימו לב שאם בחברתם באופני איזון חשמליים יש לוודא כי יש להם מערכת בלמים.

הדבר השני שצריך לשים לב אליו בעת בחירת האופניים הוא גיל הילד. האופניים יכולות להגיע בגדלים שונים ויש להם משתנים שונים התואמים לגובהו של הילד. לכן כאשר רוכשים אותם חשוב לבדוק עם הספק עבור איזה גיל הם מתאימות. ברמת העיקרון כאשר אנו מדברים על אופני האיזון של 360, ישנם דגמים עם גלגלים בקוטר 12‘' או 16‘'. גרסת ה 12‘' מתאימה לילדים בגילאי 3 עד 5, ואילו גרסת ה 16‘' מתאימה לילדים בגילאי 5 עד 8.

שימו לב גם לזמן הסוללה. אופני איזון חשמליים מגיעים עם סוללת ליתום נטענת וחשוב לוודא שיש לה זמן פעולה מספק שתוכלו ליהנות מהאופניים ולא לגלות שהסוללה אזלה לאחר 20 דקות. צריכת הסוללה משתנה בהתאם לתנאי הרכיבה, אך רצוי להעדיף אופניים עם זמן סוללה ממוצע של 50-60 דקות ולא פחות.

משקל האופניים

אופניים רגילות הן דבר כבד, במיוחד כאשר משווים אותם למשק גופו של ילד קטן. זה מסרבל את הרכיבה עבור הילד, משפיע על התנועה וגם יכול להיות מסוכן יותר בעת נפילות (שהן חלק טבעי מתהליך הלמידה). לכן חשוב להקפיד על אופניים קלות, רצוי עם גוף העשוי אלומיניום שהוא חומר מתכתי חזק ויחד עם זאת קל משקל.

שירות ואחריות

כל סוג של אופניים עשוי להתקלקל ולסבול מתקלות שונות, חלקן בלאי טבעי וחלקן תוצאות של נפילות. חשוב מאוד לבחור באופני איזון חשמליים מספק אשר יכול להעניק לכם שירות ואחריות. לפעמים יש צורך בתיקונים וחלקי חילוף וזה עלול להיות מסתכל מאוד לגלות שלא ניתן לקבל אותם.

בשוק ישנם מוצרים שונים ולפעמים נראה שהעניינים יוצאים משליטה. בטיחות היא הדבר החשוב ביות ולכן חשוב לוודא שיש למוצר תו תקין ממכון התקנים הישראלי.