מהם אופני איזון ?

אופני איזון הם אופניים אשר מאפשרים לילדים ללמוד את פעילות האיזון העדינה בצורה יעילה יותר ומגיל מוקדם יותר. ישנם אופני איזון רגילים בהם הילדים משתמשים ברגליים לצורך דחיפת האופניים, זאת במקום פדלים. וישנם גם אופני איזון חשמליים בהם נעזרים במנוע חשמלי.

אופני איזון חשמלים מצטיינים בשתי תכונות חשובות המבדילות אותם מאופניים רגילות. ההבדל הראשון הוא הגלגלים הרחבים במיוחד, אלו מגבירים את היציבות ומקלים על השמירה על האיזון. אך מצד שני הם אינם פוטרים לחלוטין מהצורך בשמירה על איזון, כפי שעושים גלגלי העזר או גלגלי התלת אופן. ובכך הם מאפשרים לילדים לאמן ולשפר את המיומנויות הכל כך חשובות.

ההבדל השני הוא שלאופני איזון חשמלים אין פדלים. בעת לימוד הרכיבה הפעולה המורכבת ביותר עבור הילדים היא השמירה על האיזון, ולא מלאכת הפידול. אך כאשר הילדים נאלצים לעשות את שתי הפעולות בו זמנית, הדבר מקשה על הילדים. באופני איזון חשמליים הם נדרשים אך ורק לשמור על איזון. לאחר שילמדו לאזן את האופניים, הם יוכלו לרכב בקלות על כל סוג של אופניים.

האם לאופני איזון יש בלמים? לרוב אופני איזון הרגילות אין בלמים, הילדים פשוט עוצרים את האופניים בעזרת רגליהם. אך אופני איזון חשמליים, כפי שאנו מוכרים באתר, כוללים מערכת בלימה וזהו חלק חשוב התורם לבטיחות הרכיבה ומלמד את הילדים גם לתפעל בעתיד מערכות בלימה בכל אופניים רגילות.
חשוב להדגש כי אופני איזון חשמליים ואופניים חשמליים הם אינם אותו הדבר. אופניים חשמליים הם דבר מורכב יותר ובעל סיכונים רבים יותר. אופניים חשמלים מיועדים עבור מי ששולט היטב במיומנויות הרכיבה ולכן אינם מומלצים לילדים קטנים.