רכיבה לילדים בעזרת אופני איזון

בתור הורים אנו מבינים את החשיבות של רכיבה על אופניים. הילדים מסתכלים על זה בתור פעולה מהנה ואינטראקציה חברתית עם חבריהם וגם בחברת המשפחה. כל זה נכון וחשוב. אנו ההורים רואים גם הרבה מאוד ערך מוסף – רכיבה על אופניים זוהי דרך לשמור על הילדים פעילים ולפתח את הכושר הגופני. הרכיבה מפתחת את שיוויי המשקל וזו למעשה המיומנות החשובה ביותר בעת הרכיבה. היא מפתחת גם את הקואורדינציה ואת ההתמצאות במרחב.

תמיד מגיע הרגע הזה שבו אנו מתחילים ללמד את הילדים לרכב על אופנים, ולדעתנו זה נעשה מאוחר מידי. אלו הן מיומונוית חשובות מאוד וכדאי להתחיל בגיל כמה שיותר צעיר. הפעם נרצה לדבר על רכיבה לילדים בעזרת אופני איזון – הדרך הטובה והיעילה ביותר להעניק לילדים את מיומנויות הרכיבה.

עד היום נהגנו להשתמש בגלגלי העזר. אלו העניקו לאופניים את היציבות ובכך פטרו את הילד מהצורך ללמוד את המיומנות החשובה ביותר לצורך הרכיבה. קצת פרדוקסלי כאשר חושבים על זה. בסופו של דבר, לאחר שהילדים חשו ביטחון, אך לא מיומנות, הסרנו את גלגלי העזר. ורק אז, עם קצת נפילות בדרך, הילדים התחילו ללמוד את מיומנות האיזון והשמירה על שיווי המשקל.

בעצם בזבזנו את הזמן עם גלגלי העזר !

לימוד רכיבה לילדים בעזרת אופני איזון

הרשו לנו להציע לכם דרך אחרת ללמד את הילדים כיצד לרכב על אופניים. זה לא איזה רעיון מופרע שלנו, זה דבר שעובד וזוכה להצלחה רבה בארץ ובעולם. זה גם מאפשר לעשות זאת בגיל יותר מוקדם וזהו יתרון חשוב.

נכון, גם כאן יהיו נפילות ולכן חשוב למגן את הילדים. זהו כלל ברזל ברכיבה על כל סוג של אופניים, גם למתחילים וגם למתקדמים. למעשה לא ניתן להפריד את לימוד הרכיבה מלימוד בטיחות, זהירות ואחריות. זוהי חובתנו בתור הורים.

לימוד רכיבה על אופניים בעזרת אופני איזון מתמקד בדבר החשוב ביותר, איזון ושליטה על האופניים. זוהי הסיבה מדוע לאופניים אין פדלים, על מנת לשים את הדגש על האיזון. ישנם אופני איזון חשמליים ואלו הם המומלצים ביותר. יש להם מצב פעולה מיוחד לצורך לימוד ומהיירות הנסיעה היא אטית. כך הילדים יכולים להתאמן בפיתוח מיומנויות האיזון מגיל צעיר יותר ולחסוך את השלב המיותר של שימוש בגלגלי עזרת

עוד תכונה חשובה של אופניי איזון לילדים היא הגלגלים הרחבים במיוחד. יש להם גלגלים רחבים יותר מאופניים רגילים והדבר מקל על הילדים לאזן את האופניים, אך אינו פוטר אותם לחלוטין כפי שעושים גלגלי העזר. הצמיגים המיוחדים מאפשרים נסיעה קלה על משטחים שוניים, כולל רכיבת שטח אם תבחרו בכך.

רכיבה לילדים בעזרת אופניי איזון נחשבת לדרך המקובלת להכין את הילדים לרכיבה על אופנים. היא מחזקת את המיומנויות הדרושות, מעניקה להם ביטחון עצמי ובסך הכל זוהי חוויה מהנה מאוד.
זהו תהליך לימוד שאינו דורש מההורים לדחוף את האופניים, אלא מחזק את עצמאות והביטחון של הילד.